Dnes byla slavnostně otevřena nová prosklená budova na radotínském nádraží, která vzešla z výstavby započaté v srpnu loňského roku s celkovými náklady ve výši 53 milionů korun. Tato moderní stavba poskytuje cestujícím nové a pohodlné zázemí, včetně čekárny, prodejny jízdenek, toalet a komerčních prostor. Bezbariérový přístup je samozřejmostí. Podobně jako na nádraží ve Vysočanech, i tato budova má střechu pokrytou pásy s vegetací.
Nová odbavovací hala v Radotíně je součástí modernizace traťového úseku směrem na Smíchov. Nahradila nevyhovující existující nádražní budovu, která bude využita například jako služebna městské policie.
Ministr dopravy Martin Kupka je přesvědčen, že železnice poskytují občanům Radotína nejrychlejší spojení s centrem hlavního města, a proto jsou vlaky zde hojně využívány. Očekává, že to platí i o nové moderní nádražní budově.
Prosklený objekt má rozlohu 143 metrů čtverečních a kromě základních funkcí nabízí také kavárnu s venkovní terasou a gastronomické služby. Provoz budovy začne na začátku příštího roku.
Budova bude v zimě vytápěna a v létě chlazena, a automaticky otvírané dveře s vzduchovou clonou zajistí ochranu proti venkovnímu chladu. Na nádraží nebudou chybět informační tabule o odjezdech vlaků, včetně akustického přepisu informací pro nevidomé.
Toalety pro cestující budou přístupné přes turnikety, a poplatek za jejich využití bude možné uhradit jak hotově, tak i bezhotovostně. U venkovní terasy budou nainstalovány stojany pro kola a nabíječka pro elektrokola.
Rekonstrukce výpravní budovy ŽST Praha – Radotín byla navržena k financování Evropskou unií z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy. Celkové investiční náklady činí 53 167 000 Kč, a za realizaci prací odpovídala společnost STRABAG Rail.
Foto: Alois2018 / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0 DEED
Zdroj: Správa železnic, státní organizace
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.