Dopravní omezení, semafory a moderní technologie řízení provozu. Rekonstrukce důležité křižovatky ve Vinoři začala a řidiči musí počítat s komplikacemi. Jak fungují kamery, které pomáhají řídit dopravu, a jak pokračují práce?
Zahájení oprav a první komplikace
Dlouho očekávaná oprava křižovatky Mladoboleslavská x Chaltická ve Vinoři odstartovala. První ranní špička se ještě obešla bez semaforů, ale samotné zahájení stavebních prací přineslo menší komplikace. Na místě bylo špatně zaparkované auto, které muselo být odstraněno. Poté pracovníci umístili semafory, nastavili kamery a spustili řízení dopravy.
Světelná signalizace pomáhá řídit dopravu
Světelná signalizace je klíčovým prvkem organizace provozu během rekonstrukce. Kamery umístěné na semaforech sledují hustotu dopravy a přizpůsobují délku zelené podle aktuální situace. Pokud je v jednom směru hustší provoz než v jiných, systém automaticky prodlouží zelenou a zlepší tak propustnost křižovatky. I přes tuto technologii se však mohou tvořit kolony, a proto se doporučuje volit alternativní trasy.
Technologie sledování provozu
Technologie sledování provozu na kamerách funguje na principu počítačového vidění a umělé inteligence. Kamery nejenže zaznamenávají počet vozidel, ale dokáží rozpoznat i jejich typ – osobní auta, autobusy nebo nákladní vozy. Na základě těchto údajů systém optimalizuje řízení dopravy v reálném čase. Data jsou zároveň ukládána a analyzována pro budoucí zlepšení dopravního managementu v dané lokalitě.
Průběh stavebních prací
Krátce po spuštění semaforů se na místo dostavila silniční fréza, která zahájila odstraňování starého asfaltu. Práce pokračují podle plánu a rekonstrukce křižovatky tak úspěšně pokračuje dál.
Zdroj a foto: MČ Praha Vinoř