Včera byla oficiálně otevřena nová tramvajová trať, která představuje jednoznačně největší tramvajový projekt v Praze za posledních několik let. Tato 2 km dlouhá trať spojuje oblíbenou přírodní oázu Divokou Šárku s oblastí Dědina a přináší zcela novou úroveň dopravního spojení v hlavním městě České republiky.
Projekt se vyznačoval řadou technických výzev, neboť trať prochází hustou městskou zástavbou, což vyžadovalo inovativní a náročná technická řešení. Jednou z těchto výzev bylo přeložení horkovodů a kabelovodů, aby byla zajištěna bezpečnost provozu a infrastruktury. Díky antivibrační konstrukci bylo také dosaženo značného snížení hluku, což přispěje k pohodlnému prostředí pro obyvatele města.
Stavaři pracovali s precizností a museli pečlivě koordinovat stavbu tramvajové trati s rozvojem trolejbusové linky směřující na letiště. Zvládli také náročnou stavbu kolem vojenského areálu, což vyžadovalo dodržování zvláštních bezpečnostních opatření.
Kromě samotné trati byla věnována pozornost i jejímu okolí. Vzniklo zde celkem 5 párů zastávek s moderními zastávkovými přístřešky a mobiliářem v novém designu. Okolní vozovky a chodníky byly také nově upraveny, a to včetně nových povrchů. Zatravněný pás a výsadba 176 nových stromů dávají této části města nový život a zelený ráz.
Tato nová tramvajová trať, konkrétně linky 20 a 26, nyní nabízí občanům šetrnou a pohodlnou dopravu v Praze 6, a to nejen na výchozí a cílové stanice Divoká Šárka a Dědina. Tato novinka také výrazně usnadňuje přesuny do centra města, jako jsou Malá Strana, Letná, Náměstí Republiky a Anděl.
Navíc je v plánu prodloužení trati směrem k vlakovému terminálu Dlouhá Míle, což umožní ještě lepší spojení jednotlivých částí města a zlepšení mobility občanů.
Celý tento projekt by nebyl možný bez podpory institucí, jako jsou Dopravní podnik hlavního města Prahy, společnost ZELENÁ ENERGIE Kladno, která financovala značnou část projektu, a bývalého primátora Adama Scheinherra, který byl iniciátorem tohoto projektu a jehož úsilí v minulém volebním období přispělo k územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení.
Pražský tramvajový boom však nekončí zde. Dalším významným projektem je stavba Dvoreckého mostu, který bude součástí tramvajového okruhu a umožní lepší propojení městských částí. A již brzy se občané dočkají návratu tramvají do samého srdce města, konkrétně na horní část Václavského náměstí. Toto jsou jen některé z mnoha plánovaných projektů, které budou dále zlepšovat městskou dopravu a kvalitu života v Praze.
Takže, ať už jste obyvatelem Prahy nebo pouze návštěvníkem, můžete se těšit na nové a pohodlnější způsoby dopravy a více zelených ploch v tomto nádherném městě.
Zdroj a foto: Twitter -Zdeněk Hřib@ZdenekHrib
Otevíráme novou 2 km dlouhou novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Dědinu!
Je to jednoznačně nejvelkolepější tramvajový projekt posledních let. Trať totiž přímo protíná hustou městskou zástavbu, což vyžadovalo náročná technická řešení.
(1/6) pic.twitter.com/exZOHXE1c0— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) October 23, 2023
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.