Městské třídy hrají v dnešní době klíčovou roli v dopravě a rozvoji měst. Vídeň a další evropská města již předvedla, že třídy mohou plnit svou dopravní funkci, aniž by bránily vytváření kvalitního veřejného prostoru. Stejným směrem se ubírá i Praha, a to především v případě magistrály. Magistrála je důležitým dopravním tahem, ale také představuje bariéru ve městě bez kvalitního veřejného prostoru.
První kroky směrem k proměně magistrály již byly učiněny. U Národního muzea byl zřízen přechod pro chodce a „chodníček smrti“ byl přestavěn na důstojný chodník. Tyto úpravy ukázaly, že magistrála může být zpříjemněna pro chodce a cyklisty. S cílem dalšího rozvoje jsme na začátku loňského roku zadali studie, které by určily postupné změny a proměny magistrály. Na podzim jsme měli všechny studie hotové, ale rozhodli jsme se počkat na nové pražské vedení, aby se k tomuto projektu mohlo připojit. S radostí mohu konstatovat, že náměstek pro rozvoj Petr Hlaváček a Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR) dokázali tento projekt dotáhnout a získat schválení koalice.
Jednou z nejvýznamnějších změn, které magistrála prochází, je okolí Fantovy budovy hlavního nádraží. Tento projekt je připravován ve spolupráci se Správou železnic a městem. Předprostor budovy bude přeměněn na důstojnou vstupní bránu s dostatečným prostorem pro cestující. V tomto prostoru budou vysazeny stromy a přibudou K+R stání pro rychlé zastavení. Bude vybudován nový přechod pro chodce, který povede až k rekonstruované Nové odbavovací hale a přispěje k celkovému zvelebení tohoto místa. Hlavní nádraží se již potýká s nedostatečnou kapacitou a využití Fantovy budovy jako nové.
Zdroj a foto: Adam Scheinherr – Facebook
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.