Doprovodné informace o přijetí Standardů dopravní obslužnosti ve Středočeském kraji

Po dlouhém a více než ročním jednání došlo k dohodě mezi Středočeským krajem a Mladou Boleslaví ohledně začlenění města do krajského systému Standardů dopravní obslužnosti. Během těchto rozsáhlých jednání byly pečlivě projednány potřeby a vytíženost jednotlivých spojů, stejně jako podmínky smluvní dokumentace.

Ovšem v případě obcí Tišice, Byšice a Všetaty je situace odlišná. Středočeský kraj reaguje na skutečnost, že vedení těchto obcí stále nepřistoupilo na zavedení Standardů dopravní obslužnosti, přestože jednání trvala více než rok, aniž by došlo k výsledku. Důsledkem by mohl být nižší počet autobusových a vlakových spojů pro cestující v těchto obcích. Kraj nadále zdůrazňuje svou ochotu jednat, a dnes o této situaci informoval i příslušné obecní úřady a městys.

Petr Borecký, radní pro veřejnou dopravu, upozorňuje na fakt, že hlavním důvodem je neochota vedení obcí a městysu zapojit se do systému SDO. Toto by mohlo mít za následek, že by se tyto obce staly de facto „černými pasažéry“ v rámci celého systému Integrované dopravy Pražského integrovaného dopravního systému (PID), což by nebylo spravedlivé vůči většině ostatních obcí a měst ve Středočeském kraji, s výjimkou Kladna. Kraj tedy plánuje regulovat počet spojů autobusů a vlaků, aby odpovídaly základním standardům.

Jednání mezi krajem a vedením obcí trvala více než rok. Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) dnes prostřednictvím datové schránky informovala všechny tři obce, že pokud by měly zájem změnit svůj postoj, měly by kraj informovat závazně nejpozději do pátku 18. srpna 2023. Toto datum respektuje lhůty stanovené Správou železnic pro přípravu návrhu jízdního řádu na příští rok. Pokud by obce své stanovisko změnily později, změny by mohly být provedeny až v rámci následující celostátní změny jízdních řádů v červnu nebo prosinci 2024.

Petr Borecký zdůrazňuje, že kraj jedná partnersky a věcně. Obcím a městysi poskytuje dostatek času na přehodnocení. Nicméně trvá na tom, že pravidla by měla platit pro všechny stejně. Pokud výzva k přehodnocení nebude vyslyšena, změny by se projevily od 10. prosince 2023, při každoroční úpravě jízdních řádů.

Středočeský kraj již zažil podobně dlouhá jednání i v Příbrami a Mladé Boleslavi. Tyto města však již přijala příslušné smlouvy. Petr Borecký uzavírá, že postupuje partnersky a cílem je dosáhnout kvalitní regionální dopravy ve Středočeském kraji. V systému SDO je zahrnuto více než 95 % měst a obcí tohoto kraje, které se podílejí na financování této dopravy.

Současně jsou zveřejněna možná omezení, jako například projíždění vybraných vlaků linek R43 a S3 obcemi Všetaty, Tišice a Byšice pouze nebo i ukončení/jízda začátek v Neratovicích. Také nebude posílena autobusová linka 472 z Tišic do Mělníka od 3. září.


Zdroj a foto: Středočeský kraj


Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.

Také by se vám mohlo líbit

Více od autora

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments