Spolu s partnery České dráhy, a.s., Magistrát hl. m. Praha, PID a IDSK, nadále prosazujeme kampaň „Za čisté vlaky“. V tomto roce jsme již úspěšně odstranili graffiti ze 109 jednotek CityElefant. Snažíme se aktivně monitorovat místa s největším rizikem útoků, spolupracujeme s bezpečnostními agenturami a Policií ČR. Úspěšně jsme využili hlídky se psy, které zadržely sprejery při činu.
České dráhy a objednavatelé dopravy zůstávají pevně odhodláni dosáhnout čistých vlaků, které nebudou poškozeny vandalismem. Práce na čištění příměstských jednotek CityElefant stále probíhá intenzivně. U některých jednotek jsme již použili ochranný antigraffiti lak a polepy, což usnadní odstraňování vandalských nápisů.
„Zachování čistých vlaků, které poskytují pohodlné a moderní cestování do práce, školy nebo na zábavu, zůstává jednou z našich priorit. V červnu jsme spustili kampaň ‚Společně za čisté vlaky‘ a mnohé cíle jsme již splnili. Letos jsme úspěšně odstranili graffiti ze 109 jednotek CityElefant v pražské aglomeraci, a to při inventárním stavu 70 kusů. Některé jednotky jsme museli čistit opakovaně. V současné době máme kolem deseti posprejovaných jednotek,“ vysvětluje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Kromě čištění jsme již na sedm jednotek aplikovali ochranný antigraffiti lak WEFA a na dalších třinácti jednotkách bude aplikace tohoto ochranného laku dokončena do konce prázdnin. V současné době také probíhá polep jedné z jednotek antigraffiti fóliemi v designu Pražské integrované dopravy a od srpna bude tento polep použit i na další jednotky.
Čištění vlaků a následné škody způsobené graffiti znamenají pro České dráhy roční náklady v řádu milionů korun. V rámci kampaně „Společně za čisté vlaky“ provádíme další preventivní opatření. Intenzivně monitorujeme riziková místa a spolupracujeme s bezpečnostními agenturami a Policií ČR. Úspěšně jsme využili hlídky se psy, které zadržely sprejery při činu.
Společně s objednavateli dopravy připravujeme další opatření, která mají zabránit vandalským útokům. Například na odstavném nádraží Praha-Jih budeme instalovat kamerový systém a zlepšíme oplocení areálu. Budeme nadále používat antigraffiti polepy a provádět nástřik na příměstských vlacích, které budou vybaveny vnitřními a vnějšími kamerovými systémy.
Celkové náklady na tato opatření dosáhnou částky zhruba 230 milionů korun, z nichž velkou část pokryjí finanční prostředky Středočeského kraje a Prahy, tedy vlastně občané z daní, které kraj přispívá Českým drahám za veřejnou dopravu. Pro představu, za tuto částku bychom mohli pořídit dvě zcela nové klimatizované nízkopodlažní soupravy, jako jsou například vlaky RegioFox, které v roce 2023 začnou jezdit na středočeských železnicích.
Zdroj a foto: Středočeský kraj
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.