Veřejnosti se vůz představil v pátek 3. února 2023 v Muzeu MHD a v neděli 5. února 2023 na lince číslo 42. Na voze vyrobeném v roce 1977 se designově podílel známý český návrhář František Kardaus a Miroslav Navrátil, který navrhl legendární sklolaminátové sedačky. Vůz s evidenčním číslem 7000 bude možné vídat na lince 23 a historických linkách 41 a 42. Zároveň bude možné vůz pronajmout pro soukromé a komerční účely.
Tramvaje Tatra K2 byly vyvinuty jako druhá generace tuzemských šestinápravových článkových tramvají ideově navazujících na řadu T3. Jednalo se o výrazný historický milník československého průmyslu pro přechod ke kloubovým vozidlům. Prototyp tramvaje K2 byl postaven v roce 1966 a jeho typové zkoušky z velké části probíhaly v pražských ulicích, kde jezdil bez cestujících s evidenčním číslem 7001. Návazně byl prezentován na Mezinárodním veletrhu Brno 1966, kde již nesl číslo 7000, a po návratu z veletrhu pokračoval zkušební provoz v Mostě a Litvínově. Po ukončení zkoušek byl vůz v lednu 1968 převeden do Brna, kde obdržel evidenční číslo 607 (později 1007) a sloužil zde v pravidelném provozu až do roku 1988.
Vůz DPP evidenčního čísla 7000 byl vyroben v závodě ČKD Tatra Praha v roce 1977 a dodán do Bratislavy jako poslední tramvaj K2. Bratislavský dopravní podnik jej od počátku využíval pouze jako vozidlo pro výcvik řidičů pod evidenčním číslem 394. V roce 1983 byl vůz přečíslován na 8133. V roce 2009, po 32 letech služby, byl výcvikový vůz K2 vyřazen a odstaven v bratislavské vozovně Krasňany, aniž by byl, kdy zařazen do provozu s cestujícími. Díky tomu tramvaj neprošla zásadními konstrukčními úpravami a zůstala tak výjimečně zachována s množstvím původních prvků.
Zdroj:
Dopravní podnik Praha(DPP)
Foto:
DPP – Petr Hejna.
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.