Tramvaje Škoda 14T jsou pětičlánkové částečně nízkopodlažní vozidla, které jezdí v Praze od roku 2006. Jejich vzhled navrhla firma Porsche Design Group, dceřiná společnost automobilky Porsche. Tramvaje jsou označovány jako “Porsche” nebo “Elektra” a patří k nejdiskutovanějším a nejkontroverznějším vozidlům městské hromadné dopravy v Praze.
Tramvaje Škoda 14T mají délku 30,25 metru a šířku 2,46 metru. Každá tramvaj má šest motorů o výkonu 90 kW a může jet rychlostí až 60 km/h. Tramvaj má 69 míst k sezení a 210 míst k stání. Na pravé straně vozové skříně se nachází pět dveří pro cestující a jedny dveře pro řidiče.
Tramvaje Škoda 14T byly objednány Dopravním podnikem hlavního města Prahy v roce 2005 jako součást modernizace tramvajového vozového parku. Celkem bylo dodáno 60 vozů za cenu 57 milionů Kč za kus. První prototyp byl představen v roce 2005 a první provozní jízda se uskutečnila v prosinci téhož roku. Tramvaje jsou umístěny ve vozovnách Motol, Pankrác a Strašnice.
Tramvaje Škoda 14T jsou provozovány na několika linkách pražské tramvajové sítě, například na lince 9, která spojuje centrum města s oblastmi Anděl, Smíchov a Dejvice. Tramvaje jsou oblíbené u cestujících pro svůj komfort, prostornost a moderní vybavení. Na druhou stranu jsou také kritizovány pro svou hlučnost, poruchovost a nesnadnou manipulaci s klouby.
V roce 2021 vyjela do pražských ulic první tramvaj Škoda 14T v novém barevném řešení podle výsledků soutěže na novou vizuální identitu Pražské integrované dopravy (PID).
Zdroj: Wikipedie, Praha.eu
Foto: Honza Groh (Jagro) / Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.