Hlavní město pečlivě prozkoumalo podmínky výběrového řízení České pošty, s.p. na prodej nemovitostí v lokalitách Jindřišská a Moravská v Praze. Nicméně z výsledků šetření vyplývá, že budova v Jindřišské ulici v současné době není schopna uspokojit potřeby Magistrátu hl. m. Prahy. Hlavním důvodem je nedostatek prostoru pro úřad při současném udržení pobočky České pošty v objektu, spolu s nevhodným dispozičním řešením a nesplněním požadavků na bezpečnost budovy.
Současný hlavní problém spočívá v tom, že celková podlahová plocha budovy v Jindřišské ulici, ačkoliv je srovnatelná se stávajícími prostory úřadu, je po odečtení plochy potřebné pro pobočku České pošty, s.p., nedostatečná pro potřeby úřadu. Tato nedostatečnost zahrnuje jak kancelářské, tak obslužné, skladovací i manipulační prostory.
Dalším důvodem, který se projevil až při podrobném studiu dokumentace výběrového řízení, je nevhodné dispoziční řešení, které neodpovídá struktuře úřadu a nesplňuje právní požadavky na některá jednání s klienty (např. neveřejné jednání). Nutné stavební úpravy k adaptaci budovy na potřeby moderního úřadu 21. století by výrazně převýšily původní odhady, což by zvýšilo celkové náklady transakce pro hlavní město.
Problémy s objektovou bezpečností, zejména vzhledem k nedávným událostem, jsou dalším významným faktorem. Umístění pobočky České pošty, s.p., a úřadu do jedné budovy vytváří složitou situaci, kde dispoziční řešení veřejných prostor v přízemí budovy v podstatě neumožňuje oddělit jednotlivé provozy a zabezpečit potřebná bezpečnostní opatření.
Hlavní město si cení spolupráce a přístupu České pošty, s.p., které vedly k úspěšnému získání nemovitostí v lokalitě Na Strži v loňském roce. Věří, že tato spolupráce bude pokračovat, avšak vzhledem k výše uvedeným okolnostem nemůže pokračovat v jednání o nabytí budovy v Jindřišské ulici do svého vlastnictví.
Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy
Foto: VitVit / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0 DEED