Pražské opravy silnic. Malý nešvar – opravy pomocí dlažebních kostek

V Praze se objevila drobná nepříjemnost týkající se drobných oprav na městských komunikacích. Některé opravy, které byly provedeny na povrchu vozovky, nejsou provedeny standardním asfaltovým povrchem, ale díra je opravena pomocí dlažebních kostek.

Jedna z těchto oprav je na komunikaci Kolbenova – u křižovatky Kolbenova – Kbelská. Nevím, proč se tyto opravy provádějí, ale jízda po dlažebních kostkách je velmi nepříjemná a někteří řidiči raději dlažební kostky objíždějí, čímž ohrožují plynulost provozu a ostatní řidiče kolem sebe.

 


Porovnání silnice s dlažby vs silnice z asfaltu je zajímavé téma, které zahrnuje různé aspekty, jako jsou historie, technologie, ekonomika a estetika. Podle mých vyhledávacích výsledků lze říci následující:

  • Silnice s dlažby jsou starší typ silnice, který se používal už ve starověku. Jsou tvořeny kamennými kostkami nebo deskami, které jsou položeny na pevném podkladu. Mají výhody v tom, že jsou odolné vůči povětrnostním vlivům, snadno opravitelné a esteticky přitažlivé. Na druhou stranu mají nevýhody v tom, že jsou náročné na stavbu a údržbu, hlučné a nerovné pro jízdu.
  • Silnice z asfaltu jsou modernější typ silnice, který se začal používat na konci 60. let 20. století. Jsou tvořeny vrstvami asfaltové směsi, která obsahuje kamenivo a bitumen. Mají výhody v tom, že jsou hladké a tiché pro jízdu, snadno stavěné a levné. Na druhou stranu mají nevýhody v tom, že jsou náchylné k poškození teplem, mrazem nebo těžkou dopravou.

V závislosti na účelu, umístění a požadavcích na silnici se může rozhodnout pro jeden nebo druhý typ povrchu. Někdy se může použít i kombinace obou typů, například dlažba na okrajích a asfalt uprostřed.

Zdroje:

Náhledové foto: Vlastní Youtube


Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.

Také by se vám mohlo líbit

Více od autora

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments