Odkup reklamních zařízení v Praze

Odhadovaná doba čtení 3 min dlouhý text

Hlavní město Praha aktivně redukuje samostatné reklamní prvky a modernizuje zastávkové přístřešky ve městě. Odstraněno bylo již 490 z původních 650 zařízení.

Redukce reklamních prvků

Hlavní město Praha pokračuje v plánované výměně zastávkových přístřešků a postupné likvidaci samostatných reklamních prvků, které byly rozmístěny po celém městě. Z původních 650 těchto zařízení bylo dosud odstraněno přibližně 490. Zbývajících 160 zařízení spolu s 420 demontovanými zastávkovými přístřešky budou součástí odkupu části závodu JCDecaux, který koordinuje městská společnost Technologie hl. m. Prahy (THMP). Tento krok schválila minulý týden Rada hl. m. Prahy.

Legální odkup reklamních zařízení

„Pro získání přístřešků bylo nezbytné kvůli právním předpisům odkoupit také některé samostatné reklamní zařízení, které však budou muset po určitou dobu zůstat v provozu. Je pozitivní, že téměř 500 původních zařízení bylo odstraněno bez náhrady, včetně těch umístěných v Pražské památkové rezervaci s výjimkou digitálních tabulí v ulici Na Příkopě, a to díky spolupráci s IPRem,“ uvedl Adam Zábranský, radní hl. m. Prahy zodpovědný za majetkové záležitosti.

Budoucnost reklamní sítě

„Celkový počet reklamních zařízení v ulicích Prahy se výrazně snížil. Společně s THMP připravujeme soutěž na reklamní prostor na novém městském vybavení, což zajistí dostatečné příjmy na správu a údržbu mobiliáře v dlouhodobém horizontu. Tímto se zajišťuje péče o zastávkový mobiliář a krytí nákladů na opravy poškození vandaly. Současně se THMP stane vlastníkem reklamní sítě o maximálně 160 samostatných reklamních zařízení v rámci odkupu části závodu JCD, která budou provozována po přechodnou dobu formou pronájmu od JCD,“ doplnil Michal Hroza, radní hl. m. Prahy odpovědný za infrastrukturu.

Legalita a transparentnost

Tomáš Novotný, místopředseda představenstva THMP, reagoval na nedávné dezinformace týkající se legalizace reklamních zařízení, které se objevily zejména na sociálních sítích. „Je důležité veřejně vyvrátit tyto mylné informace. Naše společnost rozhodně nekoupí žádnou část závodu JCDecaux obsahující nelegální reklamní zařízení. Veškeré odkupované zařízení bude legálně umístěno v souladu s platnou legislativou,“ uvedl Novotný.

Plány na budoucnost

Odkupem části závodu JCDecaux získá město demontované konstrukce a komponenty pro až 426 nových zastávkových přístřešků MHD, které budou využity k nahrazení stávajících starých typů přístřešků nebo k odpovězení novým požadavkům městských částí. Po renovaci a sjednocení vzhledu s designem Artěl budou tyto nové přístřešky mít stejnou užitnou hodnotu jako ty ve novém městském designu. Podpis smluvní dokumentace je plánován na tento týden a převod části závodu by měl proběhnout v průběhu třetího kvartálu tohoto roku.

  • Zdroj: Portál hlavního města Prahy – Praha – MHMP.
  • Foto: ŠJů/ Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0

Také by se vám mohlo líbit

Více od autora

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments