Železniční správa vyhlásila výběrové řízení na firmu, která připraví dokumentaci pro společné povolení stavby další části železniční trasy z Prahy do Letiště Václava Havla. Vítězný projekt se zaměří na téměř tříkilometrový úsek mezi již existující zastávkou na Výstavišti a nově umístěnou stanicí v Dejvicích, která bude umístěna v podzemí a poskytne vylepšené propojení s metrem na stanici Hradčanská. Výsledkem plánované modernizace bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, většinou vedoucí v tunelu. Předpokládá se, že stavba proběhne v letech 2026 až 2029, a celkové náklady budou činit 7,66 miliardy korun.
V rámci celého projektu na železnici k letišti probíhají aktuálně práce na úsecích Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec, s dalšími částmi tratě ve stadiu přípravy. Dokumentace pro územní řízení pro úsek z Výstaviště do Dejvic byla dokončena, a vydání územního rozhodnutí se očekává v první polovině letošního roku.
Cílem plánované modernizace je zdvoukolejnění a elektrifikace celého úseku, spojená s eliminací všech železničních přejezdů. V nadzemní části trati budou vlaky projíždět pouze v lokalitě Stromovky, následně vjedou do tunelu. V podzemí se nachází přesunutá stanice Praha-Dejvice s přímým přestupem na metro, zatímco stávající nádražní budova bude opuštěna.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 162 289 215 korun bez DPH, s realizací prací plánovanou v letech 2026 až 2029.
Tato modernizace železniční trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) získala schválení pro spolufinancování od Evropské unie z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Zdroj a foto: Správa železnic, státní organizace
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.