Víte, jak probíhá brzdění tramvaje v Praze? Ve srovnání s autobusem tramvaj potřebuje mnohem delší vzdálenost k zastavení. Přinášíme vám informace o testování brzdné dráhy tramvaje a ukázku jejího brzdění v pražských podmínkách.
Demonstrace délky brzdné dráhy proběhla 29. ledna 2008 v areálu dílen Dopravního podniku hl. města Prahy. Vozidla jedoucí rychlostí 40 km/h měla zastavit na znamení a porovnávala se délka brzdné dráhy. Zastavit již rozjednanou tramvaj není vůbec snadné ani při relativně „nízké“ rychlosti, zatímco autobus si s touto úlohou lépe poradil díky svému brzdovému systému.
Následovala diskuze o přednosti chodců na přechodech vedoucích přes tramvajové těleso v Praze, která probíhala v klidu. Každému z přítomných bylo jasné, že je třeba respektovat specifika řízení tramvají v městském provozu, zejména v Praze. Ing. Antonín Dub upozornil na některé problémy spojené s legislativním řešením provozu tramvají na pražských komunikacích.
Problém tramvaje v pěší zóně v Praze
Řidič tramvaje v Praze by neměl ohrozit chodce a v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Brzdná dráha tramvaje bez cestujících při rychlosti 20 km/h je dle platných norem 14 metrů. Jako příklad můžeme uvést Náměstí Republiky v Praze 1.
Problém křížení samostatné tramvajové tratě s pozemní komunikací v Praze
Většinou se tato situace v Praze řeší individuálně s ohledem na místní podmínky a provozní frekvenci pomocí dopravního značení. Nicméně řidičům automobilů, kteří jedou po vedlejší komunikaci vedle tramvaje na kolejovém tělese, se v Praze doporučuje projevovat zvýšenou pozornost tramvaji a dodržovat dopravní značení.
Zdroj a foto: Internetový zpravodaj Komunikace a doprava – Novinky a články týkající se dopravy ČR
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.