Výstavba prvního úseku metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova trvá už rok. Za tu dobu se podařilo vyrazit 1,6 kilometru tunelů, z toho 520 metrů při geologickém průzkumu a zbytek po zahájení stavby. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na výstavbu vynaložil téměř 1,8 miliardy korun v roce 2020 a 2021.
Metro D je nová linka pražského metra, která má spojit centrum města s jižními částmi Prahy. První úsek bude mít čtyři stanice: Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč a Nemocnice Krč. V budoucnu se plánuje prodloužení linky až do stanice Depo Písnice.
Výstavba metra D je složitý projekt, který vyžaduje řešení různých technických i organizačních výzev. Například je nutné koordinovat práce s provozem silnic a ostatních dopravních staveb v okolí. Také je třeba dbát na ochranu životního prostředí a kulturních památek.
DPP spolupracuje s několika dodavateli a subdodavateli na výstavbě metra D. Hlavním dodavatelem je Metrostav, který má na starosti ražbu tunelů a stavbu stanic. Dalšími dodavateli jsou například OHL ŽS, SMP CZ nebo AŽD Praha.
Výstavba metra D je financována z různých zdrojů. Hlavním investorem je hlavní město Praha, které přispívá z vlastních prostředků i z dotací od státu. DPP také žádá o podporu z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Metro D má být dokončeno v roce 2027. Poté by mělo nabídnout rychlé a pohodlné spojení mezi jižními částmi Prahy a centrem města. Metro D také pomůže snížit dopravní zátěž a emise skleníkových plynů v Praze.
- Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy
- FOTO: Hochtief.
Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.