Jak Praha řeší spor o rychlost 30 km/h?

Praha se potýká s požadavkem skupiny Poslední generace, která chce snížit rychlost na 30 km/h na celém území města. Skupina tvrdí, že tímto krokem by se zlepšila bezpečnost a kvalita života v Praze a přispělo by se k ochraně klimatu. Aby upoutala pozornost na svůj požadavek, skupina organizuje blokády dopravy na některých frekventovaných místech.

Vedení města se s tímto návrhem neztotožňuje a vyzývá skupinu k ukončení blokád a k věcné diskuzi. Primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda říká, že blokády nejsou řešením ani cestou k řešení, ale vynucujícím prostředkem. Dodává, že k všeobecně prospěšnému výsledku nelze dospět na ulici, ale u jednacího stolu.

Vedení města také zdůrazňuje, že ochrana klimatu a bezpečnosti obyvatel je jejich prioritou. Vysvětluje, že změny v rychlosti v obytných zónách podléhají schválení dopravních odborů jednotlivých městských částí. Proto navrhuje zřídit pozici Zmocněnce pro zklidnění dopravy v Praze, který bude prostředníkem mezi diskutujícími stranami.

Zástupci města také doporučují skupině Poslední generace vést dialog s městskými částmi, které jsou méně aktivní v zavádění zón 30 km/h. Náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib říká, že ve zklidnění dopravy ve městě hrají klíčovou roli městské části, které mohou zóny 30 km/h zavést a často tak už činí.

Jak se tedy vyvine situace kolem rychlosti 30 km/h v Praze? Bude skupina Poslední generace ustoupit od blokád a přijmout nabídku k dialogu? A jak budou reagovat jednotlivé městské části na výzvu k revizi dopravních režimů? Odpovědi na tyto otázky se dozvíme snad brzy.


  • Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy
  • Foto: Bing AI – Vytvořeno umělou inteligencí

Obsah byl převzat z již zaniklého webu Praha.Center, který se věnoval aktualitám Prahy a Štředočeského kraje.

Také by se vám mohlo líbit

Více od autora

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments