Filmaři si prohlédli ve východních Čechách místa vhodné k filmovému natáčení

East Bohemia Film Office ve spolupráci s Czech Film Commission uspořádala po dvouleté pauze takzvanou location tour po východních Čechách. Během dvou dnů poznali lokační manažeři a producenti zajímavá, ne tolik známá, ale především natáčení přátelská místa v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. V Pardubicích byla na programu prohlídka Domu hudby, který vyzařuje retro atmosféru osmdesátých let minulého století. Na pardubické radnici filmaře zaujal Historický sál, na Krajském úřadě Pardubického kraje si prohlédli budovu bývalého Ředitelství pošt a telegrafů architekta Machoně a další prostory. Inspirací pro ně určitě byla návštěva Slatiňan – pohádkového zámku s rozsáhlým parkem, opuštěná budova městského mlýna, oblast Škrovádu s barem Kůlna a objektem Mlýn Skály na Chrudimce. Zajímavou lokací je i navštívený sportovně rekreační areál Autokemping Konopáč u Heřmanova Městce s prvorepublikovou plovárnou a přírodním koupalištěm s ostrůvkem.

V Královéhradeckém kraji si skupinka prohlédla věznici v krajském městě, město Žacléř s bývalou hornickou kolonií, Hornickým skanzenem a bývalou věznicí. Pro natáčení byla představena i Čerychova vila v České Skalici.

„Location tours slouží pro rozšíření rejstříku filmových lokací všem filmovým profesionálům od lokačních manažerů po filmové architekty, kameramany ale třeba i scénáristy, které zajímají příběhy s lokacemi spojené. East Bohemia Film Office je jedna z prvních, které v ČR vznikly, její location tours vždy reagovaly výběrem lokací na aktuální poptávku a tahle nebyla výjimkou, “ říká Pavlína Žipková z národní kanceláře Czech Film Commission, která je oddělením Státního fondu kinematografie.

 

Zdroj:

EAST BOHEMIA FILM OFFICE


Obsah je převzat již zaniklého webu Kulturni-prehled.cz, který byl agregátor zpráv různých kulturních zdrojů.

Také by se vám mohlo líbit

Více od autora

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments